3 voordelen van het inzetten van POS materiaal

Verleid worden om toch die lekkere chocoladereep nog toe te voegen aan je winkelmandje, wanneer je in de rij staat voor de kassa. Wie overkomt dit nu nooit. De reclame-uitingen die je bij de kassa of toonbank in een winkel vindt en jou doen verleiden om tot een extra aankoop over te gaan, zijn een goed voorbeeld van POS materiaal. POS staat voor ´point of sale´, oftewel ´plek van verkoop´. Met POS materiaal breng je je product op de plaats van verkoop onder de aandacht van de doelgroep, met als doel mensen aan te sporen tot een extra aankoop. 

Waarom je POS materiaal zou moeten inzetten

Het gebruiken van POS materiaal in jouw winkel heeft een aantal voordelen, waarvan we er in dit artikel drie zullen bespreken. Om te beginnen kun je aan de hand van POS materiaal nieuwe producten eenvoudig in de schijnwerpers zetten, omdat de reclame-uitingen snel de aandacht trekken van de klant. Daarnaast kun je tevens de koopintentie vergroten, aangezien volgens onderzoek de meeste aankoopbeslissingen in de winkel worden genomen. POS materiaal zorgt ervoor dat je product meer opvalt, wat de kans tot aankoop vergroot en uiteindelijk ook tot een hogere omzet zal leiden omdat de klant vaker over gaat op aankoop. 

Waar vind ik POS materiaal?

Nu je weet wat deze vorm van reclame is en waarom het verstandig is om het in te zetten, vraag je je vast af waar je POS materiaal kunt vinden of laten maken. Sizo Signs is een ervaren bedrijf gespecialiseerd in het maken van onder andere dit soort reclame en werkt samen met grote ketens, maar gaat zeker incidentele opdrachten of kleine projecten niet uit de weg. Er is een uitgebreid assortiment aan mogelijkheden voor in jouw winkel en de reclame-uitingen worden compleet naar wens voor jou ontworpen en geproduceerd. Naast POS materiaal kun je ook voor andere reclame-uitingen bij Sizo Signs terecht.