Zoekmachine marketing

Zoekmachine marketing

Lees hier over zoekmachine marketing en waar een goede internetsite aan moet voldoen. Veel sites van bedrijven en instellingen kunnen beter. Met de goede content met search engine optimization (SEO) is de vindbaarheid te vergroten, en met search engine advertising (SEA) is de vindbaarheid helemaal te vergroten. Als de site dan ook nog de goede meta title en meta discription heeft zodat er in het kort te lezen is wat de bezoeker aan kan treffen, is het al beter. Als dan de site ook nog overzichtelijk is, achter de tekst geen slideshow heeft van afbeeldingen en een goede navigatie, is succes verzekerd en heb je een site die verkoopt.

Het is in feite heel eenvoudig

Bij zoekmachine marketing denk je mee met hoe een zoekmachine denkt. Een zoekmachine zoekt de trefwoorden die de gebruiker opgeeft. Stel je wilt een jas kopen, dan typ je ‘jas kopen’ in en dan zoeken. Bovenaan staan de betaalde vermeldingen van winkels die jassen verkopen, de zogeheten SEA, en daaronder de winkels met een goede SEO. Hoe beter de SEO van de site, hoe hoger de site komt, maar dat wordt altijd overtroffen door de SEA. Belangrijk is wat er dan net boven en onder de url staat. Voordat de gebruiker de winkel aanklikt kan hij of zij een beetje van de site zien.

Een site maken is kijken naar het totaal

Bij zoekmachine marketing geef je dat kleine stukje boven en onder de url aandacht. Wederom het voorbeeld van een jas kopen, net boven de url de tekst ’trendy jassen voor hem en haar’ en net onder de url ‘bekijk de collectie dames- en herenjassen online’ en zo weet diegene die wat zoekt van tevoren wat er op de site te zien is. Goede optimalisatie en zoekmachine marketing is geen doe-het-zelf klusje. Je moet immers weten hoe een zoekmachine werkt, dus een goede site maken moet je uitbesteden. Maar dan heb je een internetsite die je terugverdiend.